AB SOLOMs verksamheter inom LSS får mycket bra omdöme i de nationella brukarundersökningarna som nyligen presenterades. När det gäller daglig verksamhet ligger Frejas Bistro i topp med oerhört nöjda deltagare. På 6 av 9 frågor har 100% av deltagarna på Frejas givit ett positivt svar. Detta resultat är långt över genomsnittet i kommunen.
– Det här fina resultatet är oerhört glädjande. Vi visste redan att våra deltagare trivs mycket bra hos oss men genom brukarundersökningen har vi även fått det “svart på vitt”, säger Erika Rekola, verksamhetschef.
Trygga och nöjda deltagare
· 100% av deltagarna tycker att personalen bryr sig om dem (Kommungenomsnitt 84%)
· 100% av deltagarna tycker att personalen pratar med dem så att de förstår (Kommungenomsnitt 78%)
· 100% av deltagarna känner sig trygga med personalen (Kommungenomsnitt 78%)
· 100% av deltagarna vet vem de ska prata med om något är dåligt (Kommungenomsnitt 89%)
· 100% av deltagarna trivs på sin dagliga verksamhet (Kommungenomsnitt 84%)