Vård- och omsorgsnämnden har tecknat direktavtal med SOLOM rörande natt- och larmpatrull i hemtjänsten. Uppdraget omfattar larmutryckning via trygghetslarm dygnet runt, hemtjänstinsatser nattetid och ett sammanhållet ansvar för installation, övervakning och service av trygghetslarm, digitala lås, nyckelhantering samt kamera för digital tillsyn.
– Vi är oerhört glada över förtroendet att ta över natt- och larmpatrullen i hemtjänsten. Det är en utökning med cirka 800 kunder och ett stort och viktigt uppdrag i kommunen. Vi får nu även dygnet runt-verksamhet igen, vilket ger en ökad trygghet och kontinuitet hos våra kunder, säger Carina Juhlin, VD på SOLOM.
Avtalet startar den 1 september 2025 och kontraktstiden är tre år med möjlighet för beställaren att förlänga kontraktet max tre gånger á ett år i taget. Uppdraget innehas idag av en privat utförare, Anooni.
Läs mer om SOLOMs hemtjänst här