Information till kunder
Elektronisk faktura (e-faktura)
Elektronisk faktura är ett enkelt sätt att betala fakturor via din internetbank.
Fakturorna skickas elektroniskt från SOLOM till din internetbank. Allt är ifyllt och klart, det enda du behöver göra är att kontrollera fakturan och godkänna fakturabetalningen.
Att anmäla e-faktura
Via din internetbank anmäler du att du vill ha e-faktura.
Sök på Solom så hittar du oss. Fyll i de uppgifter som efterfrågas i formuläret.
Det kan ta upp till några veckor innan anmälan är godkänd.
Om du som god man vill ha e-fakturor till dig, så behöver du, efter att du skickat in ansökan hos din bank, skicka ett mail till ekonomiavdelning@solom.se och meddela vilket personnummer fakturan ska skickas till.
För att kunna skicka e-fakturor till dig behöver vi behandla vissa av dina personuppgifter. På grund av förändringar i den befintliga e-fakturatjänsten kan dina personuppgifter komma att delas med eller behandlas av nya tredjepartsaktörer som är involverade i leveransen av tjänsten.
Om ni klickar på länken nedan så får ni en mer utförlig beskrivning hur vi kommer hantera dina uppgifter och vad du samtycker till.
Länk