SOLOM är det trygga alternativet i Sollentuna. Vi ägs av kommunen och lägger våra resurser på de som är viktigast för oss – våra kunder.
Hos oss är det alltid du och dina anhöriga som är i centrum. Vi gör allt för att du ska kunna bo kvar hemma och få den hjälp som du behöver.
Personlig och nära omvårdnad
Allt vi gör – gör vi tillsammans med dig. Hos oss får du en fast omsorgskontakt, vars uppgift är att lära känna just dig. Tillsammans tar vi sedan fram en plan som beskriver hur, vad, när och av vem dina insatser ska utföras.
Kompetenta medarbetare
Hos oss arbetar utbildade undersköterskor och vårdbiträden med lång erfarenhet av vård och omsorg. SOLOMs hemtjänst har även fått utmärkelsen Stjärnmärkt vilket innebär att personalen har utbildning i demensomsorg via Svenskt Demenscentrum.
De som besöker dig har alltid identitetsbrickor som visar att de kommer från SOLOM.
Nöjda kunder och hög kvalitet
Förra hösten prisades SOLOMs hemtjänst på kommunens Kvalitetsgala. I konkurrens med övriga utförare utsågs man som vinnare i kategorin ”Högst brukarnöjdhet” vilket baseras på resultaten från den Nationella brukarundersökningen som årligen utförs av Socialstyrelsen.
SOLOMs hemtjänst har även som enda utförare i kommunen erhållit maximal kvalitetsbonus sedan starten i maj 2023 när systemet infördes. Kvalitetsbonusen baseras bland annat på att utföraren har en välfungerande verksamhet, hög andel utbildade undersköterskor och stor andel tillsvidareanställd personal
Kontakta oss gärna
Kontakta oss gärna om du har frågor eller funderingar. Du når oss enklast på hemtjanst@solom.se Men du kan även kontakta verksamhetschef Sara Elvér på 08-128 247 31 eller biträdande verksamhetschef Anna Fransson på tel 08-128 240 44.
Hur gör jag för att välja SOLOM?
För att välja oss behöver du ett biståndsbeslut från kommunen. Om du inte har hemtjänst idag så är första steget att ta kontakt med Vård- och omsorgskontoret på Sollentuna kommun. Dem når du på 08-579 210 00. Vi berättar gärna mer för dig om du är osäker på hur du ska gå tillväga!