• Start
  • Äldreboende
  • Hemtjänst
  • LSS Barn
  • LSS Vuxna
  • Om oss
  • Jobba hos oss
  • Kontakt
Solom

Kontakta oss

Samordnare
(under kontorstid):

076-516 35 32
larm@solom.se

Biträdande verksamhetschef
(fr.o.m. 15/9)

Dina Betelihem Yosef
076-516 37 77
dina.betelihem.yosef@solom.se

Verksamhetschef

Sara Elvér
08-128 247 31
sara.elver@solom.se

Vår adress:

Turebergsvägen 14
191 47 Sollentuna

  • Senior Man At Home Using Distress Alarm Call Button

Trygghetslarm

Lyssna

Trygghetslarm är en tjänst som gör det möjligt för dig att komma i kontakt med omsorgspersonal dygnet runt. Trygghetslarmet är till för att skapa trygghet för dig och dina anhöriga. Med larmet kan du snabbt få kontakt med oss om något oförutsett händer, till exempel om du ramlar eller plötsligt mår dåligt. 

Mellan kl. 22.30 och 07.00 är det SOLOMs nattpatrull som kommer hem till dig om du larmar, oavsett vilket hemtjänstföretag du har på dagen.

Hur fungerar trygghetslarmet?

Du får en larmknapp som du bär antingen runt handleden som en klocka eller i ett band runt halsen. Larmet är kopplat så att vi får en signal så snart du larmar; dygnet runt. Du kan även använda den röda knappen på larmenheten i din bostad för att kalla på hjälp.

För att säkerställa att tekniken fungerar görs automatiska tester regelbundet. Vi rekommenderar också att du själv provlarmar en gång i månaden. Skulle något inte fungera kontaktas du av vår tekniker.

Några saker som är bra att tänka på

  • Larmet fungerar i hela din bostad men inte utomhus.
  • Larmet är vattentätt, så du kan ha det på dig även i duschen.
  • Vid strömavbrott fungerar larmet upp till 48 timmar tack vare inbyggt batteri.
  • Larmet är digitalt och fungerar oberoende av vilka eventuella telefon- eller internetabonnemang du har.

Det är viktigt att du aldrig flyttar larmenheten eller drar ur kontakten – installatören placerar den på bästa plats för att säkerställa täckning. Skulle något problem uppstå, exempelvis svag signal eller lågt batteri, får vi direkt en signal och ser till att det åtgärdas.

Så går installationen till

När du beviljats trygghetslarm kontaktar vi dig för att boka in en tid som passar för installation En tekniker från oss kommer sedan hem till dig och installerar larmet. Samtidigt monteras ett digitalt lås på din dörr, vilket gör att vi snabbt kan ta oss in om du behöver hjälp.

Här kan du läsa mer om digitala lås


Om oss

AB SOLOM är Sollentuna kommuns eget vård- och omsorgsföretag.
Vi erbjuder verksamhet inom äldreomsorg och LSS.

Tillgänglighet

Tillgänglighetsredogörelse

Kontakt/Personuppgifter

info@solom.se 
Om personuppgifter/GDPR

Om webbplatsen

  • Cookies
  • Sitekarta

För medarbetare

Login till intranät/intraSOL
Login till webbmail

Solom
  • Start
  • Äldreboende
  • Hemtjänst
  • LSS Barn
  • LSS Vuxna
  • Om oss
  • Jobba hos oss
  • Kontakt